dinsdag 9 december 2014

8 december 2014

Goedemorgen.

Ik heb mijn kerstbroek weer aan hoor.

Wat gaan we vandaag allemaal doen?

Nou, van half uur naar half uur en van uur tot uur leven.
Oef.

Ik begin met het verschonen van het bed.

Dat maakt dan wel weer een hoop goed.

Beetje stofzuigen.

En hier zie ik het eigenlijk niet meer zo zitten.
Op de planning stond dat we zouden gaan wandelen.
Dochter wil niet in de regen wandelen en ik zou gewoon graag een beetje vrede hebben in huis.
Doordrukken?
Of laten gaan?

Ik laat het gaan en maak wat sushirijst voor mijzelf.

Ben zo blij dat alleen al dat lelijke raam boven de deur weg is, wie heeft dat trouwens verzonnen?
Een raam boven een deur.

Waarom appen als je ook een krijtbord hebt?
Wel jammer dat Zaagmans het krijgtbord stuk heeft gemaakt.
Maar...ik lees een belofte, u ook?

Ik vind het echt een heel zware dag.
Kerstboom aan dan maar?

En een roze koek.
Eigenlijk is dit niet te doen.
Imiddels ben ik 24/7 hulpverlener en wordt er van mij verwacht geen enkele emotie hierbij te hebben.
Niet naar Dochter, niet naar instanties.

Over instanties gesproken, laat ik ze nog eens bellen.
Gelukkig zijn de mensen die de indicaties voor zorg afgeven wel heel aardig.
Het is alleen zo jammer dat de overheid heeft besloten dat er geen zorg meer nodig is voor heel veel kinderen.
Ik denk dat als dit nog heel lang zo doorgaat er nog veel meer kosten gaan komen.
Ouders die overspannen raken en hulp nodig hebben, kinderen die misschien wel thuis niet meer geholpen kunnen worden omdat ouders nou eenmaal geen robot kunnen zijn.
Ik ben trouwens best goed geworden in het spelen van een robot, maar niet 24/7 per dag.
Daarnaast verlang ik ook heel erg naar om mijn kind eens in huis tegen te komen als mijn kind.


Dank u God, Dank u Maria, Dank u Sinterklaas, Dank u Paashaas en alle grootheden die op een dag besloten dat er koffie mocht zijn.
Dank u!

Hoi!
Ben je er ook weer met je vinger?

Ja, jij was er de hele dag al.

Onderweg naar fysio.

Zal ik mijn zorgverzekering dan ook nog even bedanken?
Dank u Zorgverzekering, voor dat half uurtje per week bij de fysio.

En door voor de boodschappen.
Dat duurde nog wel even.
Er stak een windmolen over.
Een gedeelte daarvan.

Karretje vol...

En dan mag Zaagmans ook nog even een handje geven aan de kerstman.
Bedank je hem ook nog even voor het bestaan van koffie?

Naar huis en naar bed.

Thank God, voor het bed!
En dat ik zo goedgelovig ben.

Truste!

6 opmerkingen:

  1. Woorden schieten me even tekort. Het is zo verschrikkelijk triest wat er gebeurd is, dat ze zomaar even beslissen dat dochter geen zorg meer nodig heeft en jij daardoor gedwongen word om 24 uur per dag hulpverlener te zijn, terwijl je moeder wilt en hoort te zijn, dit is zo de omgekeerde wereld en Den Haag doet niets.....ja hun zakken vullen maar dat was het dan ook wel. Ik vind dit zo erg want jullie worden zo wel heel zwaar getroffen, wat zou ik graag iets voor je willen doen....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weetje voor ons is het nu heel lastig, maar voor haar is het vreselijk!
      Haar leven ligt gewoon stil en dat is iets wat de hele dag door m'n hoofd spookt.

      Verwijderen
  2. Ik lees/kijk al een tijdje mee en wil je enorme opsteker geven. Je doet het zo goed en zo mooi! En het voelt ongetwijfeld als werk, maar ik kan aan de foto's zien dat zij je echt nog wel de liefste Mamma vind die er is.

    Het is schrijnend dat de Familie die volgens onze overheid, de hoeksteen van onze samenleving is zo onder druk komt te staan. Ik kom zelf oorspronkelijk uit de jeugdhulpverlening. Mijn hart deed 5 jaar geleden al pijn bij de beslissingen die genomen werden door de overheid, en daarom ben ik er mee gestopt. Ik kon niet de hulpverlener zijn die ik wilde zijn. En het is alleen maar erger geworden.

    Ik weet niet hoe het zit in jullie regio. En ongetwijfeld heb je al echt van alles geprobeerd. Maar ik zag bij Chantal van Maanisch, dat zij structureel de zorg van een "zorgkind" op zich neemt. Op mijn werk hadden we GOM gezinnen (Gezin op maat). Gezinnen die vrijwillig sommige zorg taken structureel over nemen. Deeltijd pleegzorg of zo iets. Ik vroeg me af of dat voor jullie niet ook een mogelijkheid zou zijn?

    Het is dat ik te ver weg woon, anders had ik graag tijd met jouw leuke dochter door gebracht op de manege!

    Groeten, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Debby

      Dank voor je reactie.
      Helaas is zo'n gezin geen optie voor ons.
      Lastig uit te leggen zo :)
      Ik zou zelf in de toekomst dan weer wel zo'n gezin willen zijn.

      Helaas te weinig budget hier om haar volledig dagbesteding te geven.
      Bezuinigen....

      Verwijderen