maandag 15 december 2014

14 december 2014

Goedemorgen.

Tegen de tijd dat ik mijn bed uit kom, is de zon gelukkig al aan.

Ik begin met het maken van een plog.

En zij zit te wachten op haar verkering die zo een bezoekje komt brengen.

Ach kom, ik maak er nog eentje.

Ondertussen word ik gevoerd met kerstkransjes.
Je kan het slechter treffen.

Hier is het bezoek alweer weg en praten ze verder via de telefoon.

 
Zaagmans hangt een nieuwe buitenlamp op.

En nu het donker begint te worden, kleed ik mij toch maar eens aan.

Zal ik vandaag dan wel het bed opmaken?

Ja.

We gaan op avontuur.

Ziet u al waar we zijn?

En nu?

Juist.
Pizza halen.

En weer verder.

We zijn namelijk op doorreis en eten de pizza in de auto op.
Was vandaag een beetje koud om buiten te gaan zitten op een kleedje.

Nou, nog een keer raden.
Weet u waar we zijn?

Nou?

Den Ilp mensen.

Doen we elk jaar.

 Tegenwoordig is het allemaal wat minder.

Maar vroeger had echt bijna iedereen zijn huis hier versierd.

Was dan echt filerijden.

Nu zie je bijna niemand meer.

Maar wij houden ons graag vast aan onze oude gewoonten.

En dit was de laatste alweer.

Dus weer naar huis.


Langs de mooiste kerstversiering.

Zaagmans buigt zich nog over zijn waakdienst en ik ga alvast naar bed.

Truste!

5 opmerkingen:

  1. Jaaaaa Den Ilp! Deden wij ook vaak. Nu helaas te ver weg..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om zoveel kerstversiering te zien. Hier is één wijk waar ze best veel aan versieringen doen. Maar daar hoef je geen file te rijden ;-) Ik vind het altijd erg leuk om te zien en ook al is het dan minder dan jullie gewend zijn, ik vind je foto's erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zaagmans met baard is echt zoveel beter, houden zo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het helemaal met je eens!
      Ik laat hem dit lezen ;)

      Verwijderen