zaterdag 27 september 2014

27 september 2014

Goedemorgen.

Oef, dat viel echt niet mee vannacht.
Mag blij zijn als we drie uurtjes hebben geslapen.

Kom op, wel een beetje blijven lachen.

Gaat het nog Zaagmans?
1 Koffie graag.
1 ja.

Ahhh, lekker!
Daar knapt een mens van op.

Het lijkt wel vakantie als ik zo naar buiten kijk.

Kom jij ook je bed uit?

Je moet namelijk even buiten gaan kijken.

Kijk nou!

Nee maar echt!

Hier logeren we dus twee weken.

Hier zou je toch elke dag vroeg voor opstaan?

Nou, dat hoeft dus niet meer, we hebben nu de foto's.

Dit is nou een geit Meneer T.

Hoi!

Nog ééntje dan.

En dan moeten we echt gaan.
De verhuisbus wacht op ons.

Tot vanavond geit.

En we zijn weer vertrokken.

Dochter heeft nog nooit een McDonalds ontbijt gegeten.
Dat moet je natuurlijk wel een keer gedaan hebben in je leven.

En en en?

Yup, verpest voor de rest van je leven.

Mannen en een bus.
Daar gaan ze opeens heel stoer van doen.
Heel goed, des te eerder is alles in de opslag.

Ik pak nog wat in.

Kijk nog een keertje de straat in vanuit de computerkamer.

En voor ik het weet heb ik onze slaapkamer leeg en schoon.

Wat zal hij het gaan missen.
Beetje grommen en blaffen op veilige hoogte.
Over een paar weken mag hij dat in de tuin doen.
Zijn eigen tuin.

Kijk nu eens zo lief!
Van de benedenbuurvrouw krijgen we taart.
En ook nog eens mijn lievelings.
Cheesecake.
Kan ik al deze mensen met kaarten en taarten niet inpakken en weer uitpakken in onze nieuwe straat?

Hoppa!

En hij kijkt keurig toe.

Ja ja.

Hier word ik niet helemaal lekker.
Zaagmans laat mijn plogcamera echt heel hard op de tegelvloer vallen.
Maar zoals u ziet, hij doet het nog.
Ik bijna niet meer.

We zijn weer vertrokken.
En hebben er nog steeds lol in.
We boffen maar met onze lieve Sweaterman!

Laat mij eruit.
Laat mij eruit.

Oh!
Dit meen je niet.
Zaagmans wilde gisteren deze karretjes verstoppen in de opslag.
Zodat hij het niet hoefde te delen.
Maar dat mocht niet van mij.

Ohhoh!
Hij deed het dus toch.

Schieten we een beetje op?

Ik begin mijn geduld te verliezen.

Ik kan ook best doosjes tillen.
Of beuren, zoals we dat in Utreg zeggen.

En mij laten rijden op een kar.

Kijk Zaagmans, handen vooruit en gáááán.
Hmmm ja, hij vindt het niks.

Neem dan maar een volle kar mee.

Gaat lekker zeg.
Al bijna vol.

Nog een kar van Sweaterman.

Hier worden de mannen een beetje moe.

Op tijd moe geworden.
De bus is namelijk leeg.

Dit heb ik altijd al een keer willen doen.
Boerin in een truck.

We zien het niet meer zitten.

Echt niet.

Pffff.

Maar gelukkig is er nog een stukje taart van de buurvrouw.
Ik denk 900 calorieën per hapje, dus energie voor tien.
Echt niet.
Ik tik dit plog af en ga dan braaf naar mijn boerenstulp.
Maar eerst eet ik de taart nog op.

Truste!

1 opmerking: