zondag 1 juni 2014

31 mei 2014

Goedemorgen.


Wij hebben onze kluskleding aan.
We gaan hard aan het werk hier in huis.

Eerst wat krachtvoer.
Yoghurt, spelt, banaan, sinaasappel en aardbeien.

Ik worstel mij door een stapel papieren heen.

En zie wat voor lekker weer het buiten is.

Saai hè, Meneer T, binnen zitten terwijl het weekend is.

Zo saai, hij valt er zelfs van om.

Kom!
Gaan we buiten kijken of we nog even in de zon kunnen zitten.
Je hebt het nodig zie ik.

Helaas, tegen de tijd dat ik klaar ben, is de zon er ook klaar mee.

Eitje dan maar?

Daarna kijk ik een stukje van Andy en Melisa.

Even wat boodschappen doen in Zeist.

Stilte hier, ligt iedereen in de zon die niet schijnt?

Op naar de Groene winkel.

Rijstwafels en thee kopen.

Ik haal ook nog bloemen,

En nog wat fruit.

Zonnebrillen passen, je kan er niet genoeg hebben.
We kopen er geen één, toch niet leuk genoeg.

Kom snel naar huis.

Waar nog een enveloppe op Dochter wacht.
Dankjewel lieve andere Joyce!
Vanavond gaat hij open.

Ik haalde ook nog verse ettertjes.
Lekker dat die zijn!

Snotver!
Weer geen zon.

Ja!
Daar zijn we kwaad om hoor.

Gelukkig komt de postbode mij troosten met een pakketje.

Waar ik de helft weer van terug ga sturen.
Rare modellen en maten hebben ze soms.

Verse bloemen!

Ik stort mij op de kamer van Dochter.
Lijkt heel netjes op het eerste gezicht hè.

Is niks van waar hoor.
Dochter is heel erg goed in het wegstoppen van dingen.
Het opruimen heeft ze duidelijk niet van mij.

Ik kom zelfs een foto van Meneer T tegen.
Hier was hij net geboren.
De Madeliefjes zijn bijna nog groter.

Ik ga aan de slag met Dasty.
Het wondermiddel bij te veel viezigheid.

En terwijl ik zo lekker bezig ben, zie ik dat de zon weer een klein beetje aan het schijnen is, terwijl hij vertrekt.
Ja dáág, ga maar weg, ik trap er vandaag toch niet meer in.

Als ik beneden kom zie ik dat Zaagmans de tafel af heeft.

Blij mee!

En hij bouwt ook nog een maaltijd!
Bof ik even.

Proost dan maar.

En doe mij ook nog maar een plakje worst.

Als ik weer verder ga op de kamer van Dochter, zie ik dat dit monster ook wakker is geworden.

En deze twee.
Ben niet zo gek op muizen, weet u.

Nog lang niet klaar...

Zucht!

Ik stop ermee voor vandaag.
Eén hoekje heb ik wel een beetje op orde weten te krijgen.
Hopen dat ze het er mee eens is, want van veranderingen wordt ze een beetje kriegelig.

Zaagmans en ik kijken nog een uur of wat naar de nieuwe tafel.
Moet hij hoger?
Lager?
Anders?
Een onderstel?
Ach we zijn er maar druk mee.
Kunnen wij heel goed.
We besluiten hem even zo te laten, komen we er vanzelf wel achter wat we er echt mee willen.

Doe nog maar wat wijn dan.

Truste Meneer T.

Truste!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten